30 jan 2021

Nieuwsbrief januari 2021

Door: HD-FN

Het scoutingspel spelen dat is wat wij graag doen. Spelen, creatief bezig zijn, maar vooral samen bezig zijn. Dit alles is nu wat lastig. Natuurlijk doen we het om het covid-virus klein te krijgen en is samenkomen bij de Scouting minder belangrijk. Toch is het ook belangrijk om leuke en actieve zaken te blijven doen!

We zijn (digitaal)samengekomen om hier oplossingen voor te bedenken, zonder dat we ook voor de Scouting achter de computer hoeven te gaan zitten.

Met deze nieuwsbrief brengen we jullie op de hoogte van wat er op de achtergrond gebeurt is en laten we van onze plannen horen!

Wat is er in de tussentijd gebeurt?
De vergaderingen met staf- en bestuursleden zijn online doorgegaan. Toen het nog mocht hebben we een aantal lokalen een grote opknapbeurt gegeven én een hele berg nieuwe polo’s voor de komende tijd laten maken!

Hiernaast hebben we een aantal programma’s gemaakt. Deze gaan van de komende tijd een geweldige scoutingtijd maken. Programma’s waar iedereen aan mee kan doen, zelfs als je (nog) geen lid bent. Samen met je ouder(s), opa of oma, broertje of zusje, met wie je maar wilt. Of gewoon alleen, dat mag ook natuurlijk.

We zullen via Facebook jullie op de hoogte houden, maar ook doormiddel van nieuwsbrieven, zodat leden zonder Facebook ook goed op de hoogte zijn en deel kunnen nemen.

Scouting bak-challenge
Dit programma is het eerste in de reeks en meteen van start gegaan. Er zijn een aantal bak-zakken/koffers onderweg!

Wat is de bedoeling?
De eerste scouts hebben een pak meel ontvangen en een boekje. Het is de bedoeling dat indien je zo’n pak meel ontvangt je een ingrediënt toevoegt aan de zak en dit in het boekje schrijft. Vervolgens breng je de zak naar de volgende scout. Op een gegeven moment zijn er voldoende ingrediënten om te gaan bakken. Dit baksel breng je dan weer naar een scout, die de keten weer opnieuw begint met meel.

De ouderwetse kettingbrief, maar dan veel spannender en vooral lekkerder!

Wil je graag meedoen? Geef dit dan door aan de staf van je speltak, of begin met een boekje, pak meel en zak! Wellicht tref je al snel een zak aan je voordeur aan.

Volg de facebookpagina waarop we de zakken, koffers etc. volgen.

De volgende activiteiten zijn ook al in voorbereiding. Het eerstvolgende heeft vast en zeker iets te maken met carnaval, waarna er een parodie op een bekend TV-programma volgt.

Heb je zin in nog meer activiteiten? kijk ook eens op: https://ikscoutthuis.scouting.nl/